Zrození největšího českého beauty eko/bio veletrhu

 
Green Beauty Market.jpg
 

Zakladatelka festivalu Green Beauty Market Andrea Mouaddab Vémolová není jen cílevědomá manažerka, ale především nesmírně inspirativní žena, která se snaží otevírat lidem oči v oblasti přírodní péče o tělo a seznamovat je s nekonvenční kosmetikou. Práce pro ni není byznys, ale životní poslání…

Jak jsi dospěla k eko/bio životní cestě? Co tě k rozhodnutí žít v souladu s přírodou vedlo?

Začalo to tím, že jsem pracovala jako kosmetická redaktorka v časopise pro ženy a součástí mojí práce bylo samozřejmě i testování konvenční kosmetiky. Po nějaké době to ale začal být problém, cítila jsem, že je moje kůže přecitlivělá a reaguje nestandardně. Pak jsem navíc otěhotněla, takže jsem začala řešit mnohem víc co používám i proto, abych svému dítěti nějak neuškodila.

Co se týče přírodní kosmetiky, dlouhé roky ses v této oblasti vzdělávala. Kde tedy vznikl nápad pustit se do organizování veletrhu Green Beauty Market?
Je to tři roky, ale celý proces byl hodně postupný. V té době jsem pracovala už jako marketingový konzultant pro některé značky přírodní kosmetiky, ale zároveň jsem chtěla vymyslet něco, kde bych je mohla na jednom místě a v jednu chvíli prezentovat a představit lidem. Šlo samozřejmě také i o to nebýt už jen PR manažerem značek, ale zároveň se za celou akci postavit také svým jménem a svou odborností zodpovídat za to, co se na veletrhu prezentuje.
Takže, když jsem pak byla jednou pozvaná na nějaký event do Prague Gallery Laufen a viděla jsem ty úžasné prostory, ve kterých je více než třicet jedinečných koupelen, došlo mi, že tohle je přesně to místo, kde mohu všechny ty skvělé značky ukázat v tom pravém světle - vlastně tak jako je máme všichni doma.

DSC03457.jpg


Co bylo při prvním ročníku vůbec to nejtěžší?
Vlastně to byl přesně ten fakt, když jsem někomu řekla, že se jeho prezentace bude odehrávat v rámci jedné z koupelen Prague Gallery Laufen. Ze začátku měli všichni pocit, že je to nedůstojné, stánek jim asi přišel přesvědčivější. Navíc jsem neměla ještě s pořádáním podobné akce zkušenosti, takže jediné, co jsem mohla nabídnou, byla moje odbornost a kontakty v médiích.

 

Co ti tedy nakonec začátky usnadnilo?
Jednoznačně to, že se mi podařilo získat skvělé renomované značky, které ty ostatní považují za pionýry v přírodní kosmetice. Pak už to bylo snadné, protože když vám do toho jde někdo, kdo se přírodní kosmetice věnuje už léta, spustí to lavinu.

Kam se za ty roky Green Beauty Market veletrh posunul?
Snažím se držet pořád stejný koncept, ale změnilo se zásadně to, že už nemusím nikoho přesvědčovat, aby se Green Beauty zúčastnil. Už to má svůj kredit a moje vynaložená energie na začátku, desítky a desítky schůzek, se jednoznačně vyplatily.

Jak vybíráš značky pro Green Beauty Market?
Jako první směrodatné jsou pro mě renomované certifikáty, které deklarují, že sto procent složek musí být z rostlinných a přírodních zdrojů. Pokud ovšem nějaká menší značka takový certifikát nemá (jeho získání není úplně levné), procházím si složení všech produktů.

Jaké specialitky nás na novém ročníku GB čekají letos?
Nejvíc se těším asi na koutek s laboratoří “do it yourself”, kde si pod vedením Kataríny Hrivňákové z Alchemix Laboratory bude moci za určitý poplatek každý návštěvník vyrobit vlastní pleťový krém s přírodním konzervantem, který je schválený ECOCERTem a děti budou vyrábět balzám na rty. Moc mě taky těší, že mohu letos nabídnout návštěvníkům zdarma k lístku unikátní padesátistránkový magazín, plný skvělých článků o přírodní kosmetice. A největší novinkou je, že jsme se rozrostli, takže proběhne i druhý Green Beauty veletrh a to v Ostravě, na což jsem nesmírně pyšná.

Green Beauty obecne-49-male.jpg

Učíš lidi, aby se více otevírali přírodní kráse. Jaké značky jsou ale pro tebe No.1?
Samozřejmě, že mám svých pár stálic, takové evergreeny, které bych doporučila v případě začátků s přírodní kosmetikou. Jsou to například sprchové krémy od Weledy nebo kosmetika Dr. Hauschka či Primavera. Vím, že zafunguje, splní očekávání a zákazník nebude zklamaný.

Jak je to s kombinováním jednotlivých produktů více značek? Nemůže to pleti uškodit?
To, že by člověk měl užívat kosmetiku pouze jedné značky, je podle mě pouze komerční tah. Jakoukoli kosmetiku a to nejen přírodní, ale i tu konvenční, lze kombinovat tak, aby plně vyhověla dané pleti. Pleťová péče je ale vždy velmi individuální, proto je lepší poradit se s odborníkem. V současnosti je už i v přírodní oblasti trendem kombinovat různé textury, například séra a oleje, a protože ne každá značka má v sortimentu vše, k té selekci různých produktů stejně časem dospěje úplně každý.

Necháváš o sebe pečovat v eko/bio stylu i v rámci nějaké salonní péče?
Přiznám se, že na to nejen nemám čas, ale mám takový svůj osobní problém, že nedokážu delší dobu v klidu vydržet na jednom místě. To ale neznamená, že si přírodní salonní péče v ČR dostatečně nemapuji. Podle mého je dostatek salonů, kde o sebe může každý nechat pečovat přírodní cestou - v každém větším městě aspoň jeden najdete a to především i díky tomu, že je tady česká značka Nobilis Tilia, která je vlastně od začátku zaměřená na profesionály a velké množství kosmetiček s ní pracuje i více než dvacet let, aniž by to nějak zásadně propagovaly. Takže mnohé ženy o sebe vlastně touto cestou už dávno eko/bio pečují, aniž by to věděly.

Jaké je tvoje životní motto?
Učím se žít v přítomnosti a i když je to klišé, snažím se vidět vždy jen to, co je opravdu nutné v tu určitou chvíli. Zjistila jsem, že když něco plánuji dopředu, tak nejen, že to s dětmi absolutně nejde, ale navíc jsem v hrozném stresu.  

Andrea Vémola.jpg

Andrea Vémolová

1. Perfektní dárek pro mě je…dovolená.

2. Když jsem na pochybách…tak si nervózně okusuji nehty😊

3. Svůj život si nedokážu představit…bez přírodní kosmetiky.

Text: Lucie Rohlíková, Foto: Archiv Andrey Vémolové


 
GreenBeautyMarket
 

Lenka Salon24Comment