Správná volba rezervačního systému mě posunula o krok dále, říká majitelka kosmetického studia Diana Strkačová

Diana.Strkacova.jpg

Cit pro barvu a kreativitu měla Diana Strkačová už dětství. „Štětec a pastelky byla má dětská vášeň,“ říká o sobě. Postupem času plátno nahradily obličeje, štětce a pastelky vyměnila za kosmetické pomůcky. Diana se pro obor kosmetička a vizážistka rozhodla už na základní škole. „Věděla jsem, že jsem tady od toho, abych pracovala s lidmi a dělala jim radost,“ dodává s nadšením.

 

Diano, jakou jste měla vizi, když jste začala budovat svůj salón?

Má vize se častokrát měnila. Získávala jsem dobré i špatné zkušenosti a podle toho měnila své plány. Dodnes si pamatuji, když nám paní učitelka na základní škole říkala, abychom nezačínali podnikat hned po škole. Jak je důležité nabrat zkušenosti a udělat si určitý obrázek o tom, co podnikání obnáší. A tak jsem to skutečně udělala. Pět let jsem pendlovala mezi různými salóny, až jsem si jednou řekla dost. Už vím, co tato práce obnáší, je čas založit si vlastní podnik. A tak jsem taky udělala.

Proč jste se vlastně rozhodla podnikat?

Přišlo to zcela přirozeně. Po 5 letech v zaměstnání jsem dospěla k názoru, že už mě nebaví někoho poslouchat. Chtěla jsem být vlastním pánem a posunout se o kousek dál.

Jak pečujete o své klienty, snažíte se jim nabídnout něco navíc?

K zákaznicím se snažím chovat tak, jako kdybych měla sraz se svou kamarádkou a povídaly jsme si o kosmetice. Snažím se, aby se u mě klientka cítila skvěle a spokojeně. Povídáme si nejen o kosmetice a kráse, ale také o životě. Často se mě zákaznice ptají, jak pečovat o pleť, jaká kosmetika je pro ně vhodná. Ráda jim poskytuji poradenství. Vše je nenucené a milé. Často se pak stává, že pravidelné klientky se stanou i dobrými kamarádkami. Důležitá je důvěra, přeci jen jde o velmi osobní a intimní kontakt.

37086471_10204742242393799_7185515204292116480_n.jpg

Diana StrkAčová

"Štětec a pastelky byly má dětská vášeň. Věděla jsem, že jsem tady od toho, abych pracovala s lidmi a dělala jim radost."

Co činí váš zákaznický servis unikátní?

Volba online rezervačního systému mne posunula zase o krok dále, zákaznice si to nemohou vynachválit. Klientkám to umožňuje objednat se kdykoliv si vzpomenou. Ať chceme nebo ne, musíme jít s dobou.

Jaké služby klientkám nabízíte?

Jelikož jsem studovala obor kosmetické služby, troufám si říci, že toho nenabízím málo. Mé klientky si mohou vybrat ze služeb jakými jsou kosmetické ošetření pleti, úprava obočí voskem, depilace celého těla, prodloužení řas metodou řasa na řasu, lifting a botox řas a líčení jakéhokoliv typu.

Jaká je Vaše strategie k výběru kosmetiky? Co na konkrétní značce hledáte?

Upřímně, neměla jsem žádnou strategii. Nabírala jsem zkušenosti ze salonů, kde jsem měla možnost si osahat spoustu různých značek kosmetiky.

Poté, jsem si vybrala tu, se kterou jsem byla nejvíce spokojená a tou byla právě Alcina.

Líbil se mi směr, kterým se tato značka vydala a forma školení kosmetiček. Oceňuji také to, že kosmetika Alcina byla dříve vyráběna pro atopiky, takže je velmi šetrná a mé zákaznice jsou s ní opravdu spokojené.

 

Alcina

Co Vás na práci nejvíce baví?

Jednoznačně kontakt s lidmi. Jejich výrazy, když jsou spokojení, komunikace s nimi o jejich životných příbězích a celkově ta rozmanitost a kreativita. Každý klient je jiný, proto ke každému mohu přistupovat jinak.

Myslíte si, že ženy to mají v businessu těžší než muži a proč?

Nemyslím si to. My ženy jsme dost silné, nemusíme se porovnávat s mužskou silou. A pokud opravdu někdo něco chce dokázat, tak je úplně jedno, jestli je to žena či muž.

Jak o sobě dáváte vědět zákazníkům?

Snažím se využívat hlavně „reklamu na doporučení“. To je pro mě asi nejlepší prezentace. Také používám sociální sítě, které jsou dnes již patrně nezbytné. Sdílím fotky své práce na Facebooku či Instagramu.

DianaStrkacova

Diano, povězte mi, jak se dále vzděláváte ve svém oboru?

Každý rok se snažím projít alespoň jedním kurzem. Mám velmi ráda nové trendy a celkově školení kosmetiček, které jsou moc fajn. Všechny jsme na stejné vlně a učíme se to, co nás baví.

Jakou business radu jste kdy dostala?

Trpělivost přináší růže.

Jaké máte životní motto?

Chovej se k ostatním tak, jak chceš, aby se jiní chovali k tobě.

 

Text: Martina Richterová, Foto: Archiv Diana Strkačová


Lenka Salon24Comment