Když se umění potká s krásou. V Brně

IMG_7628_web.jpg

V srdci Brna najdete magický butik s parfémy. Ty nejfajnovější pečlivě vybírá majitelka obchodu Vavavoom Lucie Levenson po celém světě. 

 

Co Vás láká na oboru krásy? Můžete popsat cestu, co vás přivedlo do beauty?

Lákají mě příjemné emoce, které s beauty souvisí, které vyvolává. Stačí nová rtěnka, parfém nebo krém a hned se žena cítí krásnější, sebevědomější. Péče o pleť a vůně mě vždy lákaly. Při častých cestách do zahraničí vznikl nápad přinést oblíbené produkty a značky do Brna. Ráda také nakupuji v menších obchodech, kde obsluha nabízenému sortimentu opravdu rozumí a vládne tam příjemná atmosféra. Navíc jsem „vyrostla“ v obchodě mých rodičů, takže otevřít svůj vlastní byl přirozený vývoj.

 

Jakou jste měla vizi, když jste začala budovat Vavavoom obchod?

Vize je stále stejná……vytvořit příjemné místo, kde se budou scházet milovníci kvalitních parfémů a kosmetiky. Obchod, kde si vše můžete v klidu vyzkoušet, kde vám obsluha kvalifikovaně poradí a ještě si k tomu u nás dáte třeba kávu. Nakonec je stejně lepší uvařená, jelikož zrna na “čistění nosu” podle posledních studií stejně nemají vliv.

Chci nabízet značky, které mají kvalitu produktů na prvním místě, značky, které jsou věrné své původní filozofii přinášet jen to nejlepší. Perfémy pro znalce i parfémy pro lidi, kteří se chtějí odlišit od davu a se světem niche se teprve oťukávají.

Jakou strategii máte při výběru parfémů? Co u konkrétní značky hledáte?

Současná situace na trhu s niche parfémy je velmi nepřehledná. Jedná se o rostoucí segment a tak vzniká každoročně spoustu nových firem. Je důležité rozlišit kvalitu a vášen pro parfémy od touhy svézt se na současné trendy vlně.

Mě při výběru zajímá především vonná kompozice, kvalita ingrediencí, design flakonů a příběh parfému. Při výběru se zaměřuji na originální značky vysoké kvality, které jsou u náš hůře dostupné.

Osobně je pro mě velmi důležitá i komunikace s lidmi, od kterých parfémy nakupuji. Téměř ve všech případech jednám přímo s majiteli a vzájemné simpatie jsou velmi důležité. Obchodní vztahy jsou zde povýšeny na vztahy přátelské a to je velmi příjemné.

IMG_7636_web.jpg

S čím vším se zákazníci můžou setkat v portfoliu Vašich produktů?

V současné době mám deset značek parfémů a  již brzy přibydou další. Nabídka vůní je opravdu velmi široká, od květinových a ovocných parfémů až po vůni spáleného, doutnajícího dřeva nebo třeba kombinace kosatce, šampaňského a kůže. Oblíbené jsou také takzvané gurmánské vůně, které voní například po kakau a vanilce. Dále se setkáte s vůněmi, které jsou inspirovány příběhy Rakouka – Uherska……takový Palais Nizam, který evokuje vzpomínky na cesty Františka Josefa do Indie je naprosto úžasný. Najdete v něm i výtažek ze sudů, kde zraje brandy. Parfém od značky Ulrich Lang inspirovaný nočním New Yorkem nebo nádherný květinovo orientální parfém Nin-shar od Jul et Mad ispirovaný zahradami v bájném Babylónu. Povídání o portfoliu by vydalo na několik samostatných rozhovorů a určitě by to nebyla nuda.

Jaké trendy pozorujete mezi vašimi klienty při výběru parfémů?

Preference se mění v závislosti na ročním období. V zimním období jsou klienti více odvážnější, nebojí se výrazných vůní. V létě jsou oblíbenější vůně lehčí, citrusové, s obsahem bergamotu, bílého čaje a nebo třeba bazalky a koriandru. Obecně pozoruji odklon od sladkých vůní. Těch je konec konců spousta v běžných parfumeriích. Preference jsou také závislé na tom, zda se člověk s niche teprve seznamuje nebo už má zkušenosti.

 

Setkáváte se stále s gendrovými stereotypy při výběru parfémů? 

Určitě, ale čím dál míň. Skoro všechny mé parfémy jsou unisex a to mluví samo za sebe. Tred je stírání hranic mezi pohlavími. Není to ale tak, že by muži kupovali víc květinových parfémů. Jsou to ženy, které více experimentují s vůněmi  a nakupují parfémy spíše pánského charkteru. Myslím ale, že v kosmopolitních městěch typu Londýna jsou hranice smazané úplně.

IMG_7640_web.jpg

 

Koupě parfému je osobní záležitostí, jaká je Vaše role při výběru parfému?

Odhadnout, co klient hledá a správně ho nasměrovat. Jelikož výběr parfému není většinou láska na první pohled (ta obvykle moc dlouho nevydrží), nabízíme sadu vzorků ve dvou velikostech. Klient si  vybere 4 nebo 8 vzorků a koupí ten správný parfém až na základě dlouhodobější zkušenosti.

 

Jak si myslíte, že se budou vyvíjet trendy ve světě niche parfémů?

Niche parfémy jsou odvážné, jedinečné a vyrobené s jen s těmi nejkvalitnějšími ingrediencemi.

Bude tedy přibívat vůní se vzácnými, hůř dostupnými složkami. Vůně s jedinečnými přírodními ingrediecemi totiž voní na různých lidech různě, podle interakce s pokožkou. Jsou díky tomu opravdu jedinečné.

Nehledě na trendy, parfém je hlavně o tom, kdo ho nosí. Je to jedinečný doplněk ke každému outfitu a náladě, na všechny příležitosti a do každého počasí. Neodcházejte tedy z domu bez něj!
Lucie Levenson.jpg

Lucie Levenson

Nehledě na trendy, parfém je hlavně o tom, kdo ho nosí. Je to jedinečný doplněk ke každému outfitu a náladě, na všechny příležitosti a do každého počasí. Neodcházejte tedy z domu bez něj!

Lenka Salon24Comment